Saturday, March 21, 2009

Culik dan rogol lagi!!! Bila ianya akan berakhir???

Semasa aku pulang dari kampung, banyak berita yang tidak sedap aku dengari dari telinga ku...Ibu aku menceritkan pada aku berkenaan saudara akak ipar sebelah ibu...Kesalnya, aku orang yang terakhir menerima khabar tentang kes dua orang daripada anaknya telah mengalami nasib yang malang di mana anak ke2 perempuannya telah dirogol bergilir2 oleh 3 orang lelaki, anak2 muda tidak silap aku..Argh! Sakitnya hati aku dengar walaupun hubungan saudara adalah begitu jauh, tetapi bak kata pepatah cuit peha kiri peha kanan terasa. Mengapa isu rogol masih belum berakhir!!Mengapa!!!

Kes kedua pula selang beberapa minggu kemudian, anak sulung dia telah melarikan diri kerana berlaku konflik sedikit dimana mak budak tu telah memarahi dia kerana pulang lewat kerumah. Budak tu tak silap aku umurnya di antara sekitar 19 ke 2o tahun dan kali terakhir aku jumpa semasa dia dengan keluarganya berziarah ke rumah aku semasa Hari Raya Aidiladha tahun ni...Kemudian mak budak tu melaporkan kepada polis berkenaan kes tersebut... Selang 3 hari selepas itu x silap aku budak tu kol polis dengan nada takut dan cepat mengatakan "tolong saya pakcik...saya tak tahan dok sini..Saya kena kurung dan x makan berapa hari..tolong lepaskan saya..." Kemudian, polis tu bertanya di mana lokasi dia, baru sahaja dia nak cakap dengar terus panggilan dimatikan. Mungkin penculik tu nampak dia sedang membuat panggilan kemudian terus merampasnya...Aku fikirkan begitu...dan aku merasakan bukan seorang yang menjaga dia tetapi ramai, antara 3 atau 4 orang...

Hampir 2 bulan misi mencari budak tu, tapi masih x berjaya lagi...Yang aku risakaun dia akan dijual untuk dijadikan pelacur atau dibun_ _ kalau diorang nak tutup bukti...2 yang aku risaukan..simpang malaikat 44...budak 2 comel je, bertudung dan agak lemah lembut aku tengok...aku harap dia dapat dijumpai secepat mungkin..Aku dengar daripada ibu aku mak dia dah macam banyak diam dan murung, tak pergi kerja kadang2 dok memikirkan apa yang berlaku kat anaknya...ditambah lagi tekanan yang berlaku kat anak keduanya...ditambah pula dia merupakan ibu tunggal kepada 3 orang anak...
Adik lelaki dia tengah trauma sekarang atas apa yang berlaku ke atas akak2 dia...Ya Allah...kesian aku dengar atas apa yang sedang berlaku dalam keluarga tersebut..Menitis air mata aku mendengar tu semua.Terlalu banyak dugaan yang berlaku pada diri dia...Buat kak umi, harapkan Kak Umi dapat tabahkan hati dan banyakkan berdoa...Kami sekeluarga mendoakan supaya tuhan bagi petunjuk dimana anak sulungmu berada sekarang ni dan diharap dia berada dalam keadaan selamat. Amin

Aku akan cuba cari gambarnya secepat mungkin bila aku pulang nanti sebagai tatapan sekiranya sesiapa yang menjumpai atau ternampak dia boleh terus contact aku... Aku akan cuba usahakan nanti..Insyaallah..

Buat remaja2 diluar sana...Ingin aku nasihatkan...jangan ambil jalan mudah dengan melarikan diri drp rumah..Itu bukanlah jalan penyelesaian bagi sesuatu masalah...Ibu bapa marah2 tu tandanya dia terlalu sayangkan kita dan risau apa yang berlaku kat kita..Kamu patut beruntung ada orang menegur kamu kerana ada orang yang sayangkan kamu lagi...Fikirkanlah...Bila dah berlaku camni kita yang susah ibu bapa kita lagi susah dan sedih kerana xlena tidur teringatkan kamu...FIKIR2KANLAH... Bila mereka dah tiada lagi baru kita mencari2 dan inginkan mereka sentiasa ingatkan da nasihatkan kita... Lagi satu aku nasihatkan, jangan sesekali mempercayai lelaki kalau dia nak tolong kita even teman lelaki..Jangan sesekali!!! Ok...sampai di sini saja yang dapat aku coretkan...ambillah di sebalik cerita ini sebagai satu iktibar buat kita semua untuk lagi berhati2 dan tidak leka...

No comments:

Post a Comment