Monday, February 23, 2009

Buat tatapan Dr Rahmat Ghazali...

Pertama kali aku masuk class online journalism aku menilik mungkin pensyarah yang bakal aku terima hanya sekadar pensyarah biasa, memberi penerangan yang membosankan dan terus pulang...Tapi telahan aku sama sekali tidak tepat...Dia membuat aku begitu terpegun dengan cara beliau yang petah berkata2 dengan susunan bahasa yang begitu teratur dan matang...Kata2 yang beliau ungkap seringkali memberi aku seribu satu makna daripada pelbagai persektif yang berkaitan dengan subjek yang diajar serta tidak lupa diselitkan sedikit unsur2 jenaka yang mencuit hati kami dan moral yang begitu mendalam dan tersirat maknanya...Kadang2 masa pembelajaran yang diajar oleh beliau di dalam kelas terasa begitu pantas berlalu...Mungkin bagi sesetengah pihak akan mengatakan aku hanya "pembodek", tapi aku persetankan itu semua...yang penting bagi aku beliau mempunyai "aura" yang tersendiri seperti Mawi yang sering menjadi buah mulut masyarakat kita yang ditafsirkan sebagai memiliki "aura"...Mungkin satu masa nanti aku perlu tambahkan idola aku dan akan jadikan beliau sebagai ikon untuk aku berjaya dan mengikuti jejak beliau satu masa nanti...Insyaallah...Dr, terima kasih dengan setiap bait2 perkataan dalam pembelajaran yang telah kau berikan pada kami...

4 comments:

  1. yeke?????
    sape pensyarah tu?????
    nk kenal jgkla....boley?

    ReplyDelete
  2. boleh.z8...u jmpa dia kat fakulti i..;)

    ReplyDelete
  3. hmmm........bleh jmpe awk jgk kan kt fac awk.......
    waaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. haha
    dr rahmat..
    he such a good joker...
    but in his joke got many sinical points on it.....

    ReplyDelete